możesz mi podać (mniej więcej) jaka jest wielkość forum i jaki transrer miesięczny teraz, a jaki bł np 2 mieesiące temu.
Pytanie odnośnie norm emisji spalin...
Zwiń
X
-
Pytanie odnośnie norm emisji spalin...
...Na początek: używałem opcji szukaj, ale raczej nie było. A rzecz dotyczy tego, co mi po głowie chodzi od momentu zainteresowania się skodą z silnikiem 1.9 TDI PD 77kW. Otóż, zanim kupiłem auto w Polsce, nie wykluczałem zakupu w Niemczech. Dlatego też porównywałem sobie parametry techniczne (nie wersje wyposażenia, bo oczywiste było, że różnice będą) aut i w Niemczech i w Polsce. I zbaraniałem. Poważnie. Chodzi mi o normy emisji spalin. Otóż dla silnika 1.9 TDI PD 77kW jest napisane na stronie Skody w Niemczech, że spełnia normę EU4! Szczegóły tutaj:
Natomiast ten sam silnik w Polsce ma w katalogu reklamowym napisane, że spełnia tylko normę EU3. To samo jest w świadectwie homologacji i chyba instrukcji obsługi. Daję linka do dokumentu ze storny Skody w Polsce, w którym będziecie mogli porównać, ile maksymalnie CO2 emituje silnik ze skrzynią manualną (automat emituje więcej). Link tutaj:
Wychodzi mi, że jest identycznie, a jednak oznaczenia norm w Polsce i Niemczech się różnią. Dla mnie to jest zagadka... Wie ktoś, o co chodzi??Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
-
-
Zamieszczone przez Maicroft(...) Z drugiej strony w Niemczech podatek od auta placi sie wlasnie w zaleznosci od tej normy, czego u nas jeszcze nie maSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Naszla mnie jeszcze taka jedna mysl. Czy aby homologujac auto w Polsce nie placi sie za jakies testy na ilosc i rodzaj emitowanych spalin. Moze ktos wpadl na pomysl, ze przeciez mozna przyoszczedzic bo i tak jeszcze nie jest nam to do niczego potrzebne.
Tak samo, gdzies czytalem ze sa rejony krajow bardziej nastawionych na ekologie, gdzie auta bez katalizatora wogole nie wjada, a nawet chyba od EURO3 w gore moga.
Od chyba 2009 lub 2010 norma wymagana dla nowych aut ma byc juz EURO5, wtedy diesel naprawde bedzie zial gorskim powietrzem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalA octavia AGR i ASV , nie spełnia normy EURO4 .Z octavi diesli to tylko 130 PDTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Hello
Jesli chodzi o homologacje to koszty sa bardzo male.
Wystarczy, ze dany model jest juz homologowany gdzies w EU to w tym momencie nie trzeba robic zadnych badan
- wystarcza tlumaczenie i jakas stosunkowo drobna oplata rejestracyjna.
W sumie to dobrze - homologuje sie oddzielnie kazda kombinacje model/silnik/nadwozie/linia wyposazenia co powoduje,
ze np u mnie samych osobowek homologuje sie ponad 2000 szt.
Jesli chodzi o Euro 3/4 w tym akurat przypadku to nie wiem czy porownujemy te same silniki.
Silnik PD 74 kW w Niemczech ma 5 biegow - to wskazuje raczej, ze jest to "nowy" silnik na EDC-16 stosowany u nas w Octavi 2.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
MisiekWAW,skad masz takie ciekawe daneByła O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalAuto Świat , Pisze:
Zreszta 130PD w SuperBie nie spelnia a w Octavii niby mialby spelniac :?: :roll: I 1.9 TDI 101KM w Fabii spełnia a w SuperBie nie... Polecam zmiane prasy na nieco bardziej fachowa a informacje o normach spalin jakie spelniaja poszczegolne silniki masz w papierach ktore dostales z autem :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZiomalWiesz gdyby człowiek wierzył w to co pisze w instrukcji obsługi to bym do dzisiaj tego samochodu nie odpalił. :?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
A mam inne pytanie. Czy ktos wie, czy juz od 2006 roku obowiazujaca norma emisji spalin bedzie EURO4 czy to dopiero za kilka lat. W tej chwili importet(klient) przy zakupie placi jakis podatek uwzgledniajacy ta norme.
Pytam, bo wczoraj obilo mi sie o uszy, ze te wszystkie wyprzedaze spowodowane sa tym, ze od nowego roku auta, beda musialy spelniac EURO4 w Polsce a teraz wiekszosc spelnia co najwyzej EURO3 wyjatki EURO4
Komentarz
-
-
Maicroft, To teoretycznie powinna byc promocja glownie na Diesle, bo wiekszosc benzyniakow spelnia E4, a tak to na wszystkie sa promocje i roznica w cenie miedzy nimi jest duza. Jakby chodzilo im tylko o norme E4 to by dali promocje Diesel w cenie benzynowca i wypchneli diesle z E3, po czym wrocili z cenami. :wink:Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPytam, bo wczoraj obilo mi sie o uszy, ze te wszystkie wyprzedaze spowodowane sa tym, ze od nowego roku auta, beda musialy spelniac EURO4 w Polsce a teraz wiekszosc spelnia co najwyzej EURO3 wyjatki EURO4
Komentarz
-
-
Pytam, bo wczoraj obilo mi sie o uszy, ze te wszystkie wyprzedaze spowodowane sa tym, ze od nowego roku auta, beda musialy spelniac EURO4 w Polsce a teraz wiekszosc spelnia co najwyzej EURO3 wyjatki EURO4
Portal Gazeta.pl - Najnowsze Informacje, serwisy tematyczne: Biznes, Sport, Rozrywka, Pogoda. Poczta Email, Forum, Blogi. Sprawdź!
W jakich wartościach musi się zmiescić dany samochód ,aby spełniał jakąś normę (np. EURO 4 ) ?Ma ktoś może watości tych gramów na km/coś tam ?
Już chyba prawie wszyscy producenci podają na swoich stonach lub folderach reklamowych taką informację :
" Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO2 zawierające dane wszystkich nowych samochodów osobowych jest dostępne nieodpłatnie w każdym punkcie sprzedaży pojazdów. Poza wielkością zużycia paliwa przez samochód, również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki natury technicznej mają wpływ na poziomy zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochód. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie".
co IMO może być pewnym sposobem zabezpieczenia przed nowymi normami , bądż naginaniem ich pod swój produkt .
Komentarz
-
-
Witam wszystkich na forum!
Mam pytanie: W jaki sposób odczytać normę emisji spalin w Skodzie Octavii? Jestem zainteresowany kupnem Skody Octavii 1,9 TDI L&K z 11/2000r (po liftingu) i muszę ustalić jaką normę emisji spalin spełnia (Euro 2 czy Euro 3). Gdzie można odczytać normę emisji spalin, lub czy np. salon Skody może wydać mi zaświadczenie o spełnianiu danej normy?
Po drugie gdzie odczytać jaki ma typ silnika (np. AHF itp.). Gdyby ktoś był w stanie podać, które typy silników są na pompo-wtryskiwaczach byłbym wdzięczny.
Komentarz
-
-
busmen_bvg, Jak auto masz z POLSKI i jest z roku 2000 to silnik jest to AHF i na 100% spelnia Euro2. Jesli auto jest z Niemiec to moze, ale nie musi spelniac Euro3 (tam w pewnym momencie jakas zmiana zaszla). W roku 2002 raczej nie, dopiero w 2001/2002 wsadzili silnik ASV i ten spelnia Euro 3.
Mowie o silnikach 110KM mocy, bo nie precyzujesz co potrzebujesz.
A co do pytania o oznaczenia silnikow, poszukaj. Nie bede dawac kazdemu wszystko co chce, tu na forum jest to opisane dosc dobrze o oznaczeniach literowych.
Komentarz
-
Komentarz